ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑΥΠΗΡΕΣΙΑ ΟΠΣΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝΑΝΟΙΚΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΧΡΗΣΤΩΝ ΟΠΣΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΧΡΗΣΤΩΝ ΟΠΣWEB SERVICESSFCΕΡΓΑΛΕΙΑ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΣ

Τι περιλαμβάνει ο πυρήνας για το ΓΚΠΣ

Στον πίνακα που ακολουθεί παρουσιάζονται τα αρχεία του Πυρήνα του Γ ΚΠΣ ταξινομημένα ανά επίπεδο χρησιμοποίησής τους. Όπως εύκολα διαπιστώνεται, πολλά από αυτά χρησιμοποιούνται σε περισσότερα του ενός επίπεδα.

ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΡΧΕΙΟ
ΚΠΣ/ΕΠ/ΚΠ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης
Επιχειρησιακά Προγράμματα / Κοινοτικές Πρωτοβουλίες
Διαρθρωτικά Ταμεία
Άξονες Προτεραιότητας ΚΠΣ
Διαχείριση σκελών ΚΠΣ
Κατηγορίες Επιλέξιμων Δαπανών
Χρηματοδοτικά μέσα
Ελεγκτικές αρχές
Κριτήρια Κατηγοριοποίησης
Τομείς/Υποτομείς
AΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ / ΜΕΤΡΟΥ/ΥΠΟΜΕΤΡΟΥ Διαρθρωτικά Ταμεία
Κατηγορίες Ενέργειας
Κατηγορίες επιλέξιμων δαπανών
Διαχείριση δεικτών
Διαχείριση στοιχείων Φορέων
Χρηματοδοτικά μέσα
Στοιχεία έτους
Κριτήρια Κατηγοριοποίησης
Χωροθέτηση
Περιοχές Παρέμβασης
ΕΡΓΟΥ Διαρθρωτικά Ταμεία
Κατηγορίες Ενέργειας
Κατηγορίες επιλέξιμων δαπανών
Διαχείριση δεικτών
Διαχείριση στοιχείων Φορέων
Φάσεις τεχνικών Δελτίων
Πηγές Χρηματοδότησης
Χρηματοδοτικά μέσα
Σενάρια Χρηματοδότησης ή
Πηγές Χορήγησης Πιστώσεων
Χωροθέτηση
Στοιχεία έτους
Τομείς/Υποτομείς
Κριτήρια Κατηγοριοποίησης
Περιοχές Παρέμβασης
ΥΠΟΕΡΓΟΥ / ΣΥΜΒΑΣΗΣ / ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟΥ Κατηγορίες Ενέργειας
Κατηγορίες επιλέξιμων δαπανών
Διαχείριση δεικτών
Διοικητικές Καταστάσεις υποέργου
Διαχείριση στοιχείων Φορέων
Είδη υποέργου
Διακριτά τμήματα ανά κατηγορία ενέργειας
Αρχείο αναδόχων
Κατηγορίες παραστατικών Αναδόχου
Κατηγορίες παραστατικών Φορέων Υλοποίησης
Χωροθέτηση
Κριτήρια Κατηγοριοποίησης
Συνοπτική περιγραφή των κυριοτέρων αρχείων του πυρήνα

1. Κατηγορίες Ενέργειας

Περιγραφή

Με τον όρο «κατηγορία ενέργειας» εννοείται ένα σύνολο έργων / ενεργειών που χαρακτηρίζεται από σχετική ομοιογένεια (π.χ. Έργα Οδοποιίας, Έργα Λιμενικά, Έργα Βιολογικών Καθαρισμών, Ενέργειες Συνεχιζόμενης Κατάρτισης, Έργα Προώθησης του Αγροτουρισμού, Ενέργειες ενίσχυσης των ΜΜΕ κλπ). Κάθε έργο χαρακτηρίζεται από μια κατηγορία ενέργειας.

Οι κατηγορίες ενέργειας έχουν αυτές καθαυτές μια χρησιμότητα, με την έννοια ότι επιτρέπουν κατηγοριοποιήσεις και εκτιμήσεις οικονομικού ή φυσικού αντικειμένου τομεακού χαρακτήρα. Πέραν αυτού, στο ΟΠΣ χρησιμεύουν για την οργάνωση της διαχείρισης των δεικτών και των επιλέξιμων δαπανών.

Χρήση

Για να διευκολυνθεί η χρήση δεικτών στα έργα και υποέργα, αυτοί συσχετίζονται στον Πυρήνα με μία ή περισσότερες κατηγορίες ενέργειας. Από αυτές επιλέγονται και δηλώνονται σε κάθε Μέτρο εκείνες που απαιτούνται για να καλύψουν όλα τα έργα του Μέτρου. Παράλληλα μεταφέρεται και δηλώνεται στο Μέτρο μέρος ή το σύνολο των δεικτών που χαρακτηρίζουν τις συγκεκριμένες κατηγορίες ενέργειας στον Πυρήνα. Έτσι, κατά τη συμπλήρωση του ΣΤΔΕ, αναζητείται από το μέτρο και καταχωρείται η Κατηγορία Ενέργειας που χαρακτηρίζει το έργο και στη συνέχεια επιλέγονται και καταχωρούνται δείκτες της συγκεκριμένης Κατηγορίας Ενέργειας.

Ομοίως, για να χρησιμοποιηθούν οι επιλέξιμες δαπάνες σε επίπεδο έργων (ή υποέργων) θα πρέπει να έχουν δηλωθεί στο αντίστοιχο Μέτρο όσες Κατηγορίες Ενέργειας χρειάζονται για να καλύψουν όλα τα έργα του Μέτρου. Στη συνέχεια θα πρέπει να συσχετισθούν με κάθε μία από αυτές όσες επιλέξιμες δαπάνες του πυρήνα είναι απαραίτητες για να καλυφθούν όλες οι περιπτώσεις δαπανών των έργων της Συγκεκριμένης Κατηγορίας Ενέργειας.

2. Διαχείριση δεικτών

Στο μέρος αυτό του πυρήνα υπάρχουν τρία αλληλοσυσχετιζόμενα αρχεία:

2.1. Είδη δεικτών

Περιγραφή

Εδώ καταχωρούνται τα είδη των χρησιμοποιούμενων δεικτών – εκροών (κωδικός 1), αποτελέσματος (κωδικός 2), επιπτώσεων (κωδικός 3). Το αρχείο αυτό δεν χρησιμοποιείται απευθείας αλλά σε συσχέτιση με το επόμενο.

2.2. Ορισμός δεικτών

Περιγραφή

Στο αρχείο αυτό καταγράφονται οι χρησιμοποιούμενοι δείκτες με αύξουσα κωδικοποίηση και με τα εξής επί πλέον στοιχεία:

  • Την ονομασία
  • Την περιγραφή
  • Τη μονάδα μέτρησης
  • Τον κωδικό του είδους δείκτη (βλ. 1.1)
  • Σημειώνεται αν είναι αθροιζόμενος
  • Έναν κωδικό του αντίστοιχου δείκτη Ευρωπαϊκής Ένωσης
  • Τη μονάδα μέτρησης του δείκτη Ευρωπαϊκής Ένωσης
  • Αν ο δείκτης είναι σύνθετος ή όχι

Χρήση

Για να χρησιμοποιηθούν οι δείκτες του Πυρήνα στα έργα και υποέργα θα πρέπει:

  1. είτε να έχουν δηλωθεί στον Άξονα Προτεραιότητας στον οποίο ανήκουν τα έργα
  2. είτε να έχουν δηλωθεί στο Μέτρο (Υπομέτρο, εφόσον υπάρχει) σε αντιστοιχία με μια κατηγορία ενέργειας.

Εφόσον γίνουν αυτά, οι δείκτες μπορούν να χρησιμοποιηθούν:

  1. Στα προγραμματικά στοιχεία έργου (ΣΤΔΕ)
  2. Στα Προγραμματικά στοιχεία υποέργου (ΣΤΔΥ)
  3. Στα στοιχεία παρακολούθησης έργου όπου, στο Τριμηνιαίο Δελτίο Παρακολούθησης, υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του βαθμού πραγματοποίησης του δείκτη ως το συγκεκριμένο τρίμηνο αναφοράς.
  4. IV. Στα στοιχεία παρακολούθησης υποέργου, μέσω του Τριμηνιαίου Δελτίου Παρακολούθησης Υποέργου. στοιχεία υποέργου (ΣΤΔΥ)

2.3. Διαχείριση δεικτών ανά κατηγορία ενέργειας

Περιγραφή

Για κάθε κατηγορία ενέργειας του αντίστοιχου αρχείου καταχωρούνται εδώ οι δείκτες που τη χαρακτηρίζουν.

Χρήση

Στη διαχείριση Μέτρων, αφού δηλωθούν οι κατηγορίες ενέργειας μπορεί στη συνέχεια να μεταφερθεί στο Μέτρο μέρος ή το σύνολο των δεικτών του Πυρήνα που έχουν συνδεθεί με τις συγκεκριμένες κατηγορίες ενέργειας.

3. Κατηγορίες επιλέξιμων δαπανών

Περιγραφή

Κωδικοποίηση των κατηγοριών επιλέξιμων δαπανών, με σημείο αναφοράς το Ενιαίο Λογιστικό Σύστημα, για εκείνες τις δραστηριότητες των έργων / ενεργειών που συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Οι επιλέξιμες δαπάνες χρησιμοποιούνται σε επίπεδο έργου, υποέργου και παραστατικών.

Χρήση

Από τον πίνακα αυτό καλούνται και δηλώνονται στο κάθε Επιχειρησιακό Πρόγραμμα εκείνες οι επιλέξιμες δαπάνες που το αφορούν.

Για να είναι δυνατόν αυτές να χρησιμοποιηθούν σε επίπεδο έργου (υποέργου) θα πρέπει να καταχωρηθούν στο Μέτρο συσχετισμένες με μια κατηγορία ενέργειας, με την εξής διαδικασία:

  • Δηλώνεται η κατηγορία ενέργειας στο Μέτρο
  • Στη συνέχεια συσχετίζονται με αυτή οι κατηγορίες επιλέξιμων δαπανών

4. Διοικητικές μεταβολές

Περιλαμβάνει τρία επί μέρους αρχεία:

4.1. Είδη υποέργου

Περιγραφή

Κωδικοποιούνται τα είδη υποέργων που συναντώνται στα προγράμματα, με κριτήρια:

  • Αν είναι δημόσια ή ιδιωτικά
  • Το είδος της νομικής δέσμευσης
  • Αν ανατίθενται σε ανάδοχο ή εκτελούνται από τον τελικό δικαιούχο.

Η δημιουργία ενός είδους υποέργου πρέπει να δικαιολογείται από κάποια ιδιαιτερότητα διοικητικών καταστάσεων σε σχέση με τα άλλα είδη.

Χρήση

Το είδος υποέργου δηλώνεται στα στοιχεία Υποέργου του ΣΤΔΕ (οθόνη «Υποέργα»), ώστε να είναι δυνατή, στη συνέχεια, η χρησιμοποίηση των διοικητικών καταστάσεων που χαρακτηρίζουν αυτό το υποέργο.

4.2. Διοικητικές καταστάσεις υποέργου

Περιγραφή

Διοικητικές καταστάσεις είναι διάφορα ορόσημα τα οποία χαρακτηρίζουν την προετοιμασία και την εκτέλεση ενός υποέργου μέχρι την οικονομική του εκκαθάριση και τα οποία διέπονται από κάποια διοικητική πράξη. Χρησιμοποιούνται για την παρακολούθηση της συνέπειας στην υλοποίησης ενός έργου σε σχέση με τον προγραμματισμό καθώς και των μεταβολών οικονομικού αντικειμένου. Στο παρόν αρχείο κωδικοποιούνται οι κύριες διοικητικές καταστάσεις που εμφανίζονται στα διάφορα είδη υποέργων.

Χρήση

Οι διοικητικές καταστάσεις συμπληρώνονται κατά την εισαγωγή των στοιχείων υποέργου στο ΣΤΔΕ. Εκεί υπάρχει η δυνατότητα επιλογών διοικητικών καταστάσεων για το συγκεκριμένο είδος του υποέργου το οποίο (είδος) θα πρέπει προηγουμένως να έχει δηλωθεί.

4.3. Διοικητικές καταστάσεις ανά είδος υποέργου

Περιγραφή
Βλ. Προηγουμένως

Χρήση
Βλ. Προηγουμένως

5. Διακριτά τμήματα ανά κατηγορία ενέργειας

Περιγραφή

Τα διακριτά τμήματα είναι επί μέρους τμήματα των υποέργων βάσει των οποίων μπορεί να γίνει ο συνδυασμένος προγραμματισμός και παρακολούθηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου. Στο μέρος αυτό του πυρήνα κωδικοποιούνται χαρακτηριστικά διακριτά τμήματα, ανά κατηγορία ενέργειας.

Τα διακριτά τμήματα δίνουν τη δυνατότητα:

  • Ενιαίου τρόπου προγραμματισμού και παρακολούθησης των υποέργων
  • Εκτίμησης της προόδου ενός υποέργου, ως σταθμισμένου μέσου όρου των επί μέρους εργασιών
  • Σύγκρισης της φυσικής με την οικονομική πρόοδο

Χρήση

Τα διακριτά τμήματα προορίζονται να χρησιμοποιηθούν κατά τη συμπλήρωση των στοιχείων προγραμματισμού και παρακολούθησης των υποέργων (ΣΤΔΥ και Τριμηνιαίο Δελτίο παρακολούθησης υποέργου).Η συμπλήρωσή τους είναι υποχρεωτική όπως απορρέει από τον κανονισμό 438/2001

ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ - ΔΙΕΥΚΡΙΝIΣΕΙΣ -ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ

i. Για κάθε Κ.Ε. τα διακριτά τμήματα έχουν δομηθεί σε κύριες ομάδες ( 1Ο επίπεδο ), και σε υποομάδες ( 2Ο επίπεδο) εργασιών. Οι εργασίες του 2ου επιπέδου αναλύουν περισσότερο την κύρια ομάδα εργασιών του 1ου επιπέδου. Η διάκριση αυτή εκφράζεται άμεσα μέσω της κωδικοποίησης τους.

Π.χ.:301. ΟΔΟΠΟΙΪΑ

Α/Α ΕΠΙΠΕΔΟ* ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΟΝ. ΜΕΤΡ.
3010100 ΧΩΜΑΤΟΥΡΓΙΚΑ ΟΔΟΥ ΠΛΗΝ ΕΚΣΚΑΦΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΗΡΑΓΓΩΝ Μ3
3010110 ΟΡΥΓΜΑΤΑ Μ3
3010120 ΕΠΙΧΩΜΑΤΑ Μ3
3010130 ΕΞΥΓΙΑΝΣΕΙΣ Μ2
3010140 ΤΑΦΡΟΙ Μ3
3010190 ΛΟΙΠΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΧΩΜΑΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΟΔΟΥ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΦΥΤΙΚΗΣ ΓΗΣ, ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΘΑΙΡΕΣΗΣ ΚΛΠ %
3012500 ΛΟΙΠΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΛΟΙΠΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΟΔΟΥ ΚΛΠ %
* με κίτρινο εμφανίζονται οι εργασίες του 1ου επιπέδου
και με πράσινο οι εργασίες του 2ου επιπέδου.

ii. Το σύνολο του προϋπολογισμού των διακριτών τμημάτων που περιγράφουν το υποέργο πρέπει να αποτυπώνει τουλάχιστο τον συνολικό προϋπολογισμό του υποέργου.

iii. Ο Φ.Π.Α. κατανέμεται ανάλογα, στα επιμέρους διακριτά τμήματα που περιγράφουν το υποέργο.

iv. Σε συμβάσεις που περιλαμβάνουν ΓΕ & ΟE, αυτά κατανέμονται ανάλογα στα επιμέρους διακριτά τμήματα που περιγράφουν το υποέργο.

v. Τα απρόβλεπτα και οι αναθεωρήσεις τιμών σε προγραμματικό στάδιο εισάγονται στην κύρια ομάδα Λοιπές εργασίες (1ΟΥ επίπεδου) των διακριτών τμημάτων της κατηγορίας ενέργειας του υποέργου. Κατά την πορεία υλοποίησης του έργου είναι δυνατόν να επιμεριστούν σε αντίστοιχα διακριτά τμήματα.

vi. Οποιαδήποτε εργασία που δεν μπορεί να εκφραστεί άμεσα με αντίστοιχα διακριτά, συνιστάται να μπαίνει σε ανάλογη κατηγορία Λοιπών εργασιών 1ΟΥ ή 2ΟΥ επιπέδου.

vii. Η Μονάδα Μέτρησης % ενός διακριτού τμήματος αναφέρεται μόνο σε αυτήν την εργασία και δεν εκφράζει το ποσοστό συμμετοχής της στο σύνολο του υποέργου. Έτσι η τιμή στόχος ενός τέτοιου διακριτού στο προγραμματικό στάδιο είναι πάντα 100% .

6. Διαχείριση στοιχείων φορέων

Η διαχείριση των στοιχείων φορέων γίνεται με τα εξής επί μέρους αρχεία:

6.1. Φορείς

Περιγραφή

Στο αρχείο αυτό εισάγονται τα στοιχεία κάθε φορέα, δηλ:

  1. Γενικά στοιχεία
  2. Στοιχεία Γεωγραφικού Προσδιορισμού (Περιφέρεια, Νομός, Επαρχία, Δήμος/Κοινότητα)
  3. Στοιχεία Ταυτότητας
  4. Στοιχεία
  5. επικοινωνίας
  6. Παρατηρήσεις

Χρήση
Από το αρχείο φορέων αναζητούνται:

  • Η «Διαχειριστική Αρχή» Επιχειρησιακού Προγράμματος,
  • Οι φορείς προτεινόμενων έργων του καταλόγου έργων (Φορέας Υλοποίησης, Χρηματοδότησης, Πρότασης, Επίβλεψης, Λειτουργίας),
  • Οι φορείς έργων στη Διαχείριση ΣΤΔΕ
  • Για να καταστούν δυνατές οι παραπάνω αναζητήσεις, θα πρέπει οι φορείς που εμπλέκονται στο Μέτρο να έχουν μεταφερθεί σ’ αυτό από το συνολικό αρχείο φορέων του Πυρήνα.

6.2. Κατηγορίες φορέων

Περιγραφή

Εδώ κωδικοποιούνται οι εξής κατηγορίες φορέων:

  • Υλοποίησης
  • Χρηματοδότησης
  • Πρότασης
  • Επίβλεψης
  • Λειτουργίας

Χρήση

Από τον πίνακα αυτό αναζητείται και συμπληρώνεται το είδος φορέα κατά την προηγούμενη εισαγωγή των φορέων στον κατάλογο έργων ή τη διαχείριση του ΣΤΔΕ.

6.3. Νομικές μορφές

Περιγραφή

Κωδικοποιούνται, ανά κατηγορία νομικών προσώπων οι νομικές μορφές που χρησιμοποιούνται στα γενικά στοιχεία φορέων (Ο.Ε., Ε.Ε., Ε.Π.Ε., Α.Ε. κλπ, προκειμένου για ΝΠΙΔ κερδοσκοπικά, Σύλλογος, Σωματείο κλπ, προκειμένου για ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικά, Δημόσιες υπηρεσίες κλπ)

Χρήση

Από τον πίνακα αυτόν επιλέγεται η νομική μορφή και καταχωρείται στα γενικά στοιχεία του Φορέα, στο Αρχείο Φορέων του Πυρήνα.

6.4. Κατηγορίες νομικών προσώπων

Περιγραφή

Κωδικοποιούνται οι κατηγορίες νομικών προσώπων οι οποίες χρησιμοποιούνται στα γενικά στοιχεία φορέων, δηλ. Δημόσιες υπηρεσίες, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ κλπ

Χρήση

Από το αρχείο αυτό επιλέγεται και συμπληρώνεται η Κατηγορία Νομικού Προσώπου του Φορέα, στα γενικά στοιχεία του Φορέα, στο αντίστοιχο αρχείο του Πυρήνα

6.5. Υποκατηγορίες νομικών προσώπων

Περιγραφή

Προτείνεται μια επί μέρους κατηγοριοποίηση της κάθε προηγούμενης κατηγορίας. Π.χ. οι δημόσιες υπηρεσίες διακρίνονται σε Υπουργείο, Γενική γραμματεία, Γενική διεύθυνση, Διεύθυνση, Τμήμα.

Χρήση

Από το αρχείο αυτό επιλέγεται και συμπληρώνεται η Υποκατηγορία Νομικού Προσώπου του Φορέα, στα γενικά στοιχεία του Φορέα, στο αντίστοιχο αρχείο του Πυρήνα

7. Πεδία Παρέμβασης

Περιγραφή

Οι κατηγορίες πεδίων παρέμβασης καθορίστηκαν με τον Κανονισμό (EK) αριθ. 438/2001 της Επιτροπής στη βάση των 14 βασικών κατηγοριών που χρησιμοποιήθηκαν στα Προγράμματα του Στόχου 1 στο πλαίσιο της άσκησης της προσθετικότητας της προγραμματικής περιόδου 1994 – 1999.

Οι πληροφορίες των πεδίων παρέμβασης χρησιμοποιούνται στις ετήσιες εκθέσεις των Διαρθρωτικών Ταμείων και συμβάλλουν στη σαφή κοινοποίηση των κοινοτικών πολιτικών. Επιπλέον είναι απαραίτητες στην Επιτροπή προκειμένου αυτή να απαντά στα αιτήματα παροχής πληροφοριών που προέρχονται από κοινοτικά όργανα, τα κράτη μέλη και από το κοινό.

Τα πεδία παρέμβασης των Διαρθρωτικών Ταμείων κατατάσσονται σε τέσσερις κατηγορίες :

  • Παραγωγικό Περιβάλλον, που περιλαμβάνει την γεωργία, δασοκομία, προώθηση της προσαρμογής και ανάπτυξης αγροτικών περιοχών, αλιεία, υποβοήθηση μεγάλων επιχειρήσεων, υποβοήθηση MME και χειροτεχνία, τουρισμό, έρευνα - τεχνολογική ανάπτυξη και καινοτομία (ETAK)
  • Ανθρώπινοι πόροι, που περιλαμβάνουν την πολιτική αγοράς εργασίας, κοινωνική ένταξη, ανάπτυξη παιδαγωγικής και επαγγελματικής κατάρτισης μη συνδεόμενης με ιδιαίτερο τομέα, ελαστικότητα εργατικού δυναμικού, επιχειρηματική δραστηριότητα, καινοτομία, τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνίας, θετικές ενέργειες στην αγορά εργασίας υπέρ των γυναικών
  • Βασική υποδομή, που περιλαμβάνει την υποδομή μεταφορών, υποδομή τηλεπικοινωνιών και κοινωνία των πληροφοριών, ενεργειακές υποδομές, περιβαλλοντική υποδομή, σχεδιασμό και αποκατάσταση, κοινωνική υποδομή και δημόσια υγεία
  • Διάφορα, που περιλαμβάνουν τεχνική αρωγή και καινοτόμες ενέργειες.

Χρήση

Οι περιοχές παρέμβασης καταχωρούνται αφενός σε επίπεδο μέτρου και αφετέρου σε επίπεδο υπομέτρου. Κάθε Μέτρο θα χαρακτηρίζεται από έναν αριθμό περιοχών παρέμβασης, ως προς τις οποίες θα γίνεται μια ποσοστιαία κατανομή του Προϋπολογισμού του, στον Χρηματοδοτικό Πίνακα του Συμπληρώματος Προγραμματισμού. Κάθε έργο του Μέτρου θα χαρακτηρίζεται από μια Περιοχή Παρέμβασης, με ειδικό, για το σκοπό αυτό, κωδικό στο έντυπο ΤΔΕ και στο ΣΤΔΕ (που καταχωρείται στο ΟΠΣ).

8. Κριτήρια Κατηγοριοποίησης

Περιγραφή - Χρήση

Στο ΟΠΣ έχει υλοποιηθεί δυνατότητα γενικής χρήσης κατηγοριοποίησης έργων και υποέργων διατηρώντας αρχείο κριτηρίων κατηγοριοποίησης. Τα κριτήρια είναι οργανωμένα σε παραμετρικά οριζόμενες ομάδες με ένδειξη υποχρεωτικής / προαιρετικής. Κάθε εγγραφή των αρχείων κριτηρίων έχει παραμετρικά οριζόμενες δυνατές απαντήσεις με επιπλέον δυνατότητα επισήμανσης της εξ ορισμού απάντησης. Κατόπιν σε επίπεδο ΕΠ θα περιορίζονται οι ομάδες κριτηρίων, ανάλογα με τις απαιτήσεις του ΕΠ, με επιλογή των προαιρετικών. Παράλληλα στην οθόνη των κριτηρίων κατηγοριοποίησης έργων και υποέργων εισάγονται αυτόματα τα κριτήρια των υποχρεωτικών κατηγοριών με τις εξ ορισμού τιμές τους ενώ τα κριτήρια των προαιρετικών θα εισάγονται από τον χειριστή με επιλογή από αντίστοιχη λίστα τιμών που θα εμφανίζει τις κατηγορίες που ορίσθηκαν στο σχετικό ΕΠ.

Στην παρούσα φάση αυτή η δυνατότητα καλύπτει τα κριτήρια όπως καθορίστηκαν με τον Κανονισμό (EK) αριθ. 438/2001 της Επιτροπής και είναι τα ακόλουθα:

1. Το έργο ευρίσκεται σε μία περιοχή:

  • Αστική,
  • Αγροτική,
  • Δεν δύναται να καθοριστεί γεωγραφικά.

2. Το έργο:

  • Επικεντρώνεται κυρίως στην προστασία του περιβάλλοντος,
  • Είναι φιλικό προς το περιβάλλον,
  • Είναι περιβαλλοντικά ουδέτερο.

3. Το έργο:

  • Επικεντρώνεται κυρίως στην ισότητα ανδρών / γυναικών,
  • Αποβαίνει θετικό κρινόμενο με βάση τους όρους ισότητας ανδρών / γυναικών ,
  • Είναι ουδέτερο ως προς την ισότητα ανδρών / γυναικών.

Η διάθεση των ανωτέρω πληροφοριών στο πλαίσιο της οικονομικής διαχείρισης και η υποχρέωση χρησιμοποίησης της κατάταξης των παρεμβάσεων θα επιτρέψει στην Επιτροπή να ανταποκριθεί στις ανάγκες των ευρωπαίων πολιτών. Τα κριτήρια αυτά στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα ΟΠΣ καταχωρούνται στο επίπεδο του Συνοπτικού Τεχνικού Δελτίου Έργου (ΣΤΔΕ).

Άλλα Παραδείγματα κριτηρίων θα μπορούσαν να είναι:

  • Ο χαρακτηρισμός ενός έργου, εάν δημιουργεί έσοδα,
  • Εάν μία επιχείρηση είναι ή όχι ΜΜΕ,
  • Εάν ένα έργο απευθύνεται σε ΜΜΕ ή σε κάποια ειδική ομάδα, π.χ. γυναίκες.
  • Κριτήρια έργων ΕΚΤ

9. Τομείς - Υποτομείς

Περιγραφή

Οι τομείς και υποτομείς αποτελούν μία κατηγοριοποίηση που προκύπτει από την αντιστοίχηση των παρεμβάσεων του KΠΣ με οικονομικές δραστηριότητες. Οι τομείς και υποτομείς έτσι όπως καθορίστηκαν στον πίνακα “Δημόσια ή άλλη ισοδύναμη διαρθρωτική δαπάνη στην Ελλάδα” του κεφαλαίου 3 του Εγκεκριμένου ΚΠΣ είναι:

  • Βασικές Υποδομές με Υποτομείς: Μεταφορές, Τηλεπικοινωνίες, Ενέργεια, Περιβάλλον και Ύδατα, Υγεία.
  • Ανθρώπινοι Πόροι με Υποτομείς: Εκπαίδευση, Κατάρτιση, Έρευνα και Τεχνολογία.
  • Παραγωγικό Περιβάλλον με Υποτομείς: Μεταποίηση – Υπηρεσίες, Γεωργία, Ανάπτυξη Υπαίθρου, Αλιεία, Τουρισμός.
  • Άλλα.

Χρήση

Κάθε έργο ενός Επιχειρησιακού Προγράμματος ή Κοινοτικής Πρωτοβουλίας υπάγεται σε έναν τομέα και ένα υποτομέα ο οποίος δηλώνεται με συγκεκριμένο κωδικό κατά την καταχώρηση των στοιχείων στο επίπεδο του Καταλόγου Έργου.

10. Ανάδοχοι

Περιγραφή

Εδώ υπάρχει ο κατάλογος των αναδόχων με τα εξής στοιχεία: ΑΦΜ, Δ.Ο.Υ., Επωνυμία, Διεύθυνση Πόλη, ΤΚ, Fax, e-mail. Το αρχείο αυτό εμπλουτίζεται με νέους αναδόχους κάθε φορά που πρόκειται να καταχωρηθεί μια νέα Νομική Δέσμευση στο ΟΠΣ..

Χρήση

Το αρχείο των αναδόχων χρησιμοποιείται κατά την καταχώρηση στο ΟΠΣ στοιχείων Νομικών Δεσμεύσεων στο σημείο αυτό είναι δυνατή η αναζήτηση του(ων) αναδόχου(ων) μιας Νομικής Δέσμευσης από τον Πυρήνα και η καταχώρησή του στη Διαχείριση Νομικών Δεσμεύσεων και κατόπιν στα παραστατικά αναδόχου στα Μηνιαία Δελτία Παρακολούθησης Υποέργου.